Regulamin Sklepu
Artykuł 1 – Definicje
W niniejszych warunkach ogólnych przyjmuje się następujące definicje:
-
Czas na odstąpienie od umowy: okres, w którym konsument może skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość;
-
Konsument: osoba fizyczna, która nie działa w ramach działalności gospodarczej ani zawodowej i zawiera z przedsiębiorcą umowę na odległość;
-
Dzień: dzień kalendarzowy;
-
Umowa długoterminowa: umowa na odległość dotycząca serii produktów i/lub usług, których dostawa i/lub odbiór jest rozłożona w czasie;
-
Trwały nośnik danych: każdy środek umożliwiający konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji, które są do niego osobiście kierowane, w sposób umożliwiający ich przyszłe odtworzenie i niezmienioną reprodukcję tych danych;
-
Prawo do odstąpienia od umowy: możliwość konsumenta odstąpienia od umowy zawartej na odległość w okresie na to przewidzianym;
-
Przedsiębiorca: osoba fizyczna lub prawna oferująca konsumentom produkty i/lub usługi na odległość;
-
Umowa zawierana na odległość: umowa, która w ramach zorganizowanego przez przedsiębiorcę systemu sprzedaży na odległość towarów i/lub usług, zostaje zawarta wyłącznie przy użyciu jednego lub więcej środków porozumiewania się na odległość;
-
Środek porozumiewania się na odległość: narzędzie, które może być wykorzystane do zawarcia umowy, bez konieczności jednoczesnego przebywania konsumenta i przedsiębiorcy w tym samym miejscu;
-
Ogólne Warunki Handlowe: niniejsze ogólne warunki przedsiębiorcy.
Artykuł 2 – Tożsamość przedsiębiorcy
1. Informacje o firmie
-
Nazwa firmy: Darecom
-
Adres siedziby: Roermondsestraat 32D, 5912 AK Venlo, Holandia
-
Adres e-mail: info@evelior.pl
-
Numer rejestracyjny (KvK): 90991435
-
Numer identyfikacji podatkowej (VAT): NL004857478B89
Artykuł 3 – Zastosowanie
-
Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe mają zastosowanie do każdej oferty złożonej przez przedsiębiorcę oraz do każdej zawartej umowy na odległość i każdego zamówienia między przedsiębiorcą a konsumentem.
-
Przed zawarciem umowy na odległość tekst niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych zostaje udostępniony konsumentowi. Jeżeli nie jest to możliwe w sposób zwyczajowy, przedsiębiorca wskaże, gdzie można zapoznać się z treścią warunków oraz że na życzenie konsumenta zostaną one niezwłocznie i bezpłatnie przesłane.
-
Jeżeli umowa na odległość zostaje zawarta drogą elektroniczną, wówczas – odstępując od ust. 2 – tekst niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych może zostać udostępniony konsumentowi drogą elektroniczną w taki sposób, aby konsument mógł je łatwo przechować na trwałym nośniku danych. Jeżeli nie jest to możliwe, przed zawarciem umowy na odległość przedsiębiorca wskaże miejsce, gdzie można się z nimi zapoznać drogą elektroniczną oraz że zostaną niezwłocznie i bezpłatnie przesłane na żądanie konsumenta.
-
W przypadku gdy oprócz niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych mają zastosowanie również szczegółowe warunki dotyczące konkretnego produktu lub usługi, postanowienia ust. 2 i 3 stosuje się odpowiednio, a w razie sprzeczności konsument może powołać się na najbardziej korzystne dla niego postanowienie.
-
Jeżeli jedno lub więcej postanowień niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych okaże się nieważne lub zostanie unieważnione, pozostała część umowy pozostaje w mocy, a nieważne postanowienie zostanie niezwłocznie zastąpione przez stronę umowy postanowieniem możliwie najbliższym jego pierwotnemu znaczeniu.
-
W sytuacjach nieuregulowanych niniejszymi Ogólnymi Warunkami Handlowymi zastosowanie mają zasady wynikające z ich ducha i celu.
-
Wszelkie niejasności w interpretacji lub treści jednego lub więcej postanowień Ogólnych Warunków Handlowych należy interpretować zgodnie z ich celem i intencją.
Artykuł 4 – Oferta
-
Jeżeli oferta posiada ograniczony termin ważności lub jest uzależniona od warunków, zostanie to wyraźnie wskazane w jej treści.
-
Oferta jest niewiążąca – przedsiębiorca zastrzega sobie prawo do zmiany i dostosowania oferty.
-
Oferta zawiera pełny i dokładny opis oferowanych produktów i/lub usług. Opis jest wystarczająco szczegółowy, aby umożliwić konsumentowi odpowiednią ocenę oferty. Jeżeli przedsiębiorca używa obrazów, są one wiernym odzwierciedleniem oferowanych produktów i/lub usług. Oczywiste błędy lub pomyłki w ofercie nie są wiążące dla przedsiębiorcy.
-
Wszystkie obrazy, specyfikacje i dane w ofercie mają charakter orientacyjny i nie stanowią podstawy do roszczeń odszkodowawczych lub odstąpienia od umowy.
-
Kolory produktów przedstawionych na zdjęciach mogą różnić się od rzeczywistych – przedsiębiorca nie gwarantuje całkowitej zgodności barw.
-
Każda oferta zawiera informacje jasno wskazujące, jakie są prawa i obowiązki konsumenta związane z jej akceptacją, w tym w szczególności:
-
cenę (z wyłączeniem kosztów odprawy celnej i importowego VAT, które ponosi klient);
-
koszty wysyłki;
-
sposób zawarcia umowy i wymagane kroki;
-
informację o istnieniu lub braku prawa do odstąpienia;
-
sposób płatności, dostawy i realizacji umowy;
-
okres ważności oferty lub okres gwarancji ceny;
-
informacje o opłatach za komunikację na odległość, jeśli różnią się od standardowych stawek;
-
informacje o ewentualnym archiwizowaniu umowy i jej dostępności dla konsumenta;
-
sposób, w jaki konsument może sprawdzić i skorygować podane dane przed zawarciem umowy;
-
języki, w jakich możliwe jest zawarcie umowy;
-
kodeksy postępowania, do których stosuje się przedsiębiorca, oraz sposób ich wglądu;
-
minimalny czas trwania umowy na odległość w przypadku umów długoterminowych;
-
opcjonalnie: dostępne rozmiary, kolory, materiały.
-
Artykuł 5 – Umowa
-
Umowa zostaje zawarta w momencie przyjęcia przez konsumenta oferty i spełnienia warunków z nią związanych.
-
Jeżeli konsument przyjmuje ofertę drogą elektroniczną, przedsiębiorca niezwłocznie potwierdza elektronicznie otrzymanie jej przyjęcia. Dopóki przedsiębiorca nie potwierdzi przyjęcia, konsument ma prawo odstąpić od umowy.
-
Jeżeli umowa zostaje zawarta drogą elektroniczną, przedsiębiorca podejmie odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zabezpieczenia elektronicznego przesyłu danych oraz zapewni bezpieczne środowisko internetowe. Jeśli konsument dokonuje płatności elektronicznie, przedsiębiorca zapewni odpowiednie środki bezpieczeństwa.
-
Przedsiębiorca ma prawo, w ramach obowiązujących przepisów, sprawdzić, czy konsument może wywiązać się ze swoich zobowiązań płatniczych, a także wszelkie okoliczności mające znaczenie dla odpowiedzialnego zawarcia umowy na odległość. Jeżeli na podstawie tej analizy przedsiębiorca ma uzasadnione podstawy do odmowy zawarcia umowy, ma prawo odrzucić zamówienie lub zażądać dodatkowych warunków realizacji.
-
Przedsiębiorca dołącza do każdego dostarczonego produktu lub usługi informacje dostępne w formie pisemnej lub w sposób umożliwiający ich zapisanie na trwałym nośniku, dotyczące:
-
adresu siedziby przedsiębiorcy, do którego konsument może kierować reklamacje;
-
warunków i procedury korzystania z prawa do odstąpienia od umowy lub wyraźnego wyłączenia tego prawa;
-
informacji o istniejącej obsłudze posprzedażowej i gwarancjach;
-
informacji, o których mowa w artykule 4 ust. 6, chyba że zostały one już udostępnione przed zawarciem umowy;
-
warunków wypowiedzenia umowy w przypadku jej trwania powyżej roku lub na czas nieokreślony.
-
-
W przypadku umowy długoterminowej, ustęp poprzedni dotyczy jedynie pierwszej dostawy.
-
Każda umowa zawierana jest z zastrzeżeniem dostępności zamówionych produktów.
Artykuł 6 – Prawo do odstąpienia od umowy
-
Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy zakupu produktów bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty otrzymania produktu przez konsumenta lub wyznaczoną przez niego osobę trzecią.
-
W okresie na odstąpienie konsument powinien obchodzić się z produktem i opakowaniem ostrożnie – tylko w takim zakresie, w jakim jest to konieczne do oceny charakteru, cech i działania produktu.
-
Jeżeli konsument chce skorzystać z prawa do odstąpienia, zobowiązany jest poinformować przedsiębiorcę o tym fakcie w terminie 14 dni od otrzymania produktu, w formie pisemnej lub mailowej.
-
Po zgłoszeniu odstąpienia, konsument zobowiązany jest zwrócić produkt w terminie kolejnych 14 dni. Udowodnienie terminowej wysyłki produktu spoczywa na konsumencie (np. za pomocą potwierdzenia nadania).
-
Jeżeli konsument nie zgłosi odstąpienia w wyznaczonym terminie i nie zwróci produktu, umowa uznawana jest za wiążącą.
Artykuł 7 – Koszty w przypadku odstąpienia od umowy
-
Jeżeli konsument korzysta z prawa do odstąpienia od umowy, ponosi koszty zwrotu produktu do przedsiębiorcy.
-
Jeżeli konsument dokonał płatności, przedsiębiorca zwróci uiszczoną kwotę jak najszybciej, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od otrzymania zwróconego produktu lub przedstawienia dowodu jego odesłania.
Artykuł 8 – Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy
-
Przedsiębiorca może wyłączyć prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta dla niektórych produktów i usług, zgodnie z poniższymi ustępami.
-
Wyłączenie prawa do odstąpienia jest możliwe wyłącznie, jeżeli zostało to wyraźnie wskazane w ofercie lub najpóźniej przed zawarciem umowy.
-
Wyłączenie prawa do odstąpienia dotyczy produktów:
-
wykonanych według specyfikacji konsumenta;
-
jednoznacznie spersonalizowanych;
-
których natura uniemożliwia zwrot;
-
szybko psujących się lub o krótkim terminie przydatności;
-
których cena zależy od wahań na rynku finansowym, na które przedsiębiorca nie ma wpływu;
-
gazet, czasopism lub magazynów sprzedawanych osobno;
-
nagrań audio, wideo i oprogramowania komputerowego, których opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
-
produktów higienicznych, których opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
-
-
Wyłączenie prawa do odstąpienia dotyczy usług:
-
zakwaterowania, transportu, gastronomii lub rekreacji świadczonych w określonym terminie;
-
których realizacja rozpoczęła się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu na odstąpienie;
-
zakładów wzajemnych i loterii.
-
Artykuł 9 – Cena
-
W okresie ważności oferty ceny oferowanych produktów i/lub usług nie zostaną podwyższone, z wyjątkiem zmian wynikających z przepisów prawa, w szczególności zmiany stawek podatkowych.
-
Wbrew ust. 1, przedsiębiorca może oferować produkty lub usługi, których ceny zależą od wahań na rynku finansowym i na które nie ma wpływu, w zmiennych cenach. W takim przypadku w ofercie wyraźnie zaznacza się, że ceny mogą ulec zmianie i mają charakter orientacyjny.
-
Podwyżki cen w okresie 3 miesięcy od zawarcia umowy są dozwolone wyłącznie, jeśli są wynikiem ustawowych regulacji.
-
Podwyżki cen po upływie 3 miesięcy od zawarcia umowy są dopuszczalne tylko w przypadku, gdy:
-
są wynikiem przepisów prawa, lub
-
konsument ma prawo odstąpić od umowy ze skutkiem od dnia wejścia w życie podwyżki.
-
-
Dostawa następuje zgodnie z art. 5 ust. 1 niderlandzkiej ustawy o podatku obrotowym z 1968 r. w kraju, w którym rozpoczyna się transport. W niniejszym przypadku dostawa ma miejsce poza UE. W związku z tym firma kurierska lub pocztowa obciąży odbiorcę importowym podatkiem VAT i/lub kosztami odprawy celnej. Z tego powodu przedsiębiorca nie nalicza podatku VAT w fakturze.
-
Wszystkie ceny podane są z zastrzeżeniem błędów drukarskich i edytorskich. Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za skutki takich błędów. W przypadku wystąpienia błędu, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do dostarczenia produktu po błędnie wskazanej cenie.
Artykuł 10 – Zgodność i gwarancja
-
Przedsiębiorca zapewnia, że produkty i/lub usługi spełniają warunki umowy, specyfikację wskazaną w ofercie, rozsądne wymagania jakościowe i użytkowe oraz obowiązujące w dniu zawarcia umowy przepisy prawa i regulacje.
-
Jeżeli zostało to uzgodnione, przedsiębiorca zapewnia również, że produkt nadaje się do użytku innego niż zwykły.
-
Gwarancje udzielone przez producenta, importera lub przedsiębiorcę nie ograniczają ustawowych praw konsumenta wynikających z umowy.
-
Wszelkie wady lub błędne dostawy należy zgłosić przedsiębiorcy na piśmie w ciągu 14 dni od dostawy. Produkty należy zwrócić w oryginalnym opakowaniu i w stanie nieużywanym.
-
Okres gwarancyjny udzielany przez przedsiębiorcę odpowiada okresowi gwarancji producenta. Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za przydatność produktów do indywidualnego zastosowania ani za porady dotyczące ich użytkowania.
-
Gwarancja nie obowiązuje, jeżeli:
-
konsument samodzielnie naprawił lub zmodyfikował produkt lub zlecił to osobom trzecim;
-
produkt był użytkowany w niewłaściwy sposób, niezgodny z przeznaczeniem lub instrukcją;
-
wada wynika z przepisów prawa lub regulacji dotyczących rodzaju lub jakości użytych materiałów.
-
Artykuł 11 – Dostawa i wykonanie
-
Przedsiębiorca dołoży najwyższej staranności przy przyjmowaniu i realizacji zamówień na produkty.
-
Z uwzględnieniem postanowień artykułu 4 niniejszych warunków, przedsiębiorca zrealizuje zaakceptowane zamówienia w możliwie najszybszym terminie, nie później jednak niż w ciągu 30 dni, chyba że konsument zgodził się na dłuższy termin realizacji.
-
Jeżeli dostawa opóźnia się lub zamówienie nie może zostać zrealizowane lub może być zrealizowane tylko częściowo, konsument zostanie o tym poinformowany najpóźniej w ciągu 30 dni od złożenia zamówienia. W takim przypadku konsument ma prawo do rozwiązania umowy bez dodatkowych kosztów i prawo do ewentualnego odszkodowania.
-
W przypadku rozwiązania umowy zgodnie z ustępem poprzednim, przedsiębiorca zwróci niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od rozwiązania, kwotę zapłaconą przez konsumenta.
-
Jeżeli dostarczenie zamówionego produktu okaże się niemożliwe, przedsiębiorca dołoży starań, aby zaoferować produkt zastępczy. Konsument zostanie najpóźniej przy dostawie poinformowany w sposób jasny i zrozumiały, że dostarczany produkt ma charakter zastępczy. W przypadku produktów zastępczych nie można wyłączyć prawa do odstąpienia. Koszty ewentualnego zwrotu produktu ponosi przedsiębiorca.
-
Ryzyko uszkodzenia i/lub zagubienia produktów spoczywa na przedsiębiorcy aż do momentu ich dostarczenia konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie trzeciej, chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej.
Artykuł 12 – Umowy długoterminowe: czas trwania, wypowiedzenie i przedłużenie
Wypowiedzenie:
-
Konsument może wypowiedzieć umowę zawartą na czas nieokreślony dotyczącą regularnej dostawy produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług, w każdym czasie, z zachowaniem warunków wypowiedzenia i okresu wypowiedzenia nieprzekraczającego jednego miesiąca.
-
Konsument może wypowiedzieć umowę zawartą na czas określony dotyczącą regularnej dostawy produktów lub usług z końcem okresu obowiązywania, z zachowaniem warunków wypowiedzenia i okresu wypowiedzenia nieprzekraczającego jednego miesiąca.
-
Konsument może wypowiedzieć umowy, o których mowa w powyższych ustępach:
-
w dowolnym momencie i nie być ograniczonym do wypowiedzenia w określonym czasie lub okresie;
-
wypowiedzieć w ten sam sposób, w jaki zostały zawarte;
-
wypowiedzieć z takim samym okresem wypowiedzenia, jaki przysługuje przedsiębiorcy.
-
Przedłużenie:
-
Umowa zawarta na czas określony dotycząca regularnej dostawy produktów lub usług nie może zostać automatycznie przedłużona lub odnowiona na czas określony.
-
Wbrew ust. 4, umowa zawarta na czas określony dotycząca regularnej dostawy dzienników, tygodników i czasopism może zostać automatycznie przedłużona na okres maksymalnie trzech miesięcy, jeżeli konsument ma prawo wypowiedzenia umowy z końcem tego okresu z zachowaniem terminu wypowiedzenia wynoszącego maksymalnie jeden miesiąc.
-
Umowa zawarta na czas określony dotycząca regularnej dostawy produktów lub usług może być automatycznie przedłużona jedynie na czas nieokreślony, jeżeli konsument ma prawo do jej wypowiedzenia w dowolnym czasie z okresem wypowiedzenia nieprzekraczającym jednego miesiąca, a w przypadku regularnej (ale rzadziej niż raz w miesiącu) dostawy gazet i czasopism – trzech miesięcy.
-
Umowa zawarta na czas określony w celu wprowadzenia produktów lub usług (subskrypcja próbna lub wprowadzająca) nie może być automatycznie kontynuowana i kończy się automatycznie po upływie okresu próbnego.
Czas trwania:
-
Jeżeli umowa ma czas trwania przekraczający jeden rok, konsument może ją wypowiedzieć po upływie roku, z zachowaniem okresu wypowiedzenia wynoszącego maksymalnie jeden miesiąc, chyba że względy słuszności i uczciwości uzasadniają rozwiązanie dopiero po zakończeniu okresu obowiązywania umowy.
Artykuł 13 – Płatność
-
O ile nie uzgodniono inaczej, kwoty należne konsumentowi należy opłacić w ciągu 7 dni roboczych od rozpoczęcia okresu odstąpienia, o którym mowa w artykule 6 ust. 1. W przypadku umowy o świadczenie usług termin ten rozpoczyna się po otrzymaniu potwierdzenia zawarcia umowy przez konsumenta.
-
Konsument zobowiązany jest niezwłocznie poinformować przedsiębiorcę o wszelkich błędach w danych płatniczych podanych lub udostępnionych przez przedsiębiorcę.
-
W przypadku braku terminowej płatności, przedsiębiorca ma – z zastrzeżeniem przepisów ustawowych – prawo do obciążenia konsumenta wcześniej zakomunikowanymi, uzasadnionymi kosztami windykacji.
Artykuł 14 – Procedura reklamacyjna
-
Reklamacje dotyczące realizacji umowy należy składać do przedsiębiorcy w terminie 7 dni od momentu, w którym konsument zauważył nieprawidłowości. Reklamacja powinna być kompletna i dokładnie opisana.
-
Zgłoszone reklamacje będą rozpatrywane przez przedsiębiorcę w terminie 14 dni kalendarzowych od daty ich otrzymania. Jeżeli rozpatrzenie reklamacji wymaga więcej czasu, przedsiębiorca w ciągu 14 dni odpowie, informując o otrzymaniu reklamacji i przewidywanym terminie udzielenia pełnej odpowiedzi.
-
Jeżeli reklamacja nie może zostać rozwiązana polubownie, powstaje spór, który podlega rozstrzygnięciu zgodnie z postanowieniami artykułu 15.
-
Złożenie reklamacji nie zawiesza obowiązków konsumenta wobec przedsiębiorcy, chyba że przedsiębiorca wyraźnie wskazał inaczej na piśmie.
-
Jeżeli reklamacja zostanie uznana przez przedsiębiorcę za zasadną, przedsiębiorca – według własnego uznania – bezpłatnie wymieni wadliwy produkt lub dokona jego naprawy.
Artykuł 15 – Spory
-
Do umów zawartych pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem, do których mają zastosowanie niniejsze Ogólne Warunki Handlowe, stosuje się wyłącznie prawo niderlandzkie.
-
Dotyczy to również przypadków, gdy konsument ma miejsce zamieszkania poza granicami Holandii.
-
Wszelkie spory powstałe w związku z interpretacją, wykonaniem lub rozwiązaniem umowy będą rozstrzygane przez właściwy rzeczowo sąd w Niderlandach.